eo

La blogo de admin

Morgaŭo, kiu celas esti 'la "Huffington Post"  de Esperantujo' relanĉos en junio




De la BBC

Bandaĝoj kiuj havas la kapablon detekti kiel vundo boniĝas eble lanĉiĝos dum la venonta jaro. La inteligentaj bandaĝoj uzos “5G” kaj nanoteknologio por komuniki kun kuracistoj pri la malsanulo.
La bandaĝo estas inventita ĉe la universitato de Swansea en Kimrujo


De El Popola Ĉinio

"La 16-an de aprilo ekfunkciis la unua aŭtomata biciklolasejo de Ĉinio en la Tianjin-a Universitato pri Teknologio kaj Edukado. La biciklokonservejo funkcias sen deĵoranto kiel inteligenta sistemo speciale por lasi kaj preni biciklojn. La tubforma konservejo, kun 8-metra diametro, altas je 8 metroj kaj povas enteni 120 biciklojn kun la radgrandeco de 20 ĝis 26 britaj coloj. Skaninte sian identeckarton aŭ studentkarton, oni povas rapide lasi pruntitan aŭ propran biciklon en la konservejo."

Remarkinda, ĉu ne?


de Sankta Marko 14: 17-26

Kaj kiam vesperiĝis, li venis kun la dek du. Kaj dum ili sidis kaj manĝis, Jesuo diris:Vere mi diras al vi, ke unu el vi perfidos min, unu, kiu manĝas kun mi. Kaj ili komencis malĝoji, kaj diri al li unu post la alia:Ĉu eble mi? Sed li diris al ili:Unu el la dek du, kiu trempas kun mi en la pladon. La Filo de homo iros, kiel estas skribite pri li; sed ve al tiu viro, de kiu la Filo de homo estos perfidita! Se tiu homo ne estus naskita, estus bone por li.

Kaj dum ili manĝis, li prenis panon, kaj, beninte, dispecigis ĝin kaj donis al ili, kaj diris:Prenu; ĉi tio estas mia korpo. Kaj li prenis kalikon, kaj, doninte dankon, li donis al ili; kaj ĉiuj trinkis el ĝi. Kaj li diris al ili:Ĉi tio estas mia sango de la interligo, kiu estas elverŝata por multaj. Vere mi diras al vi:Mi ne plu trinkos el la frukto de la vinberarbo, ĝis tiu tago, kiam mi trinkos ĝin novan en la regno de Dio.

Kaj kantinte himnon, ili foriris al la monto Olivarba.



Ĉi tiun tagon, Jesuo manĝis la Sanktan Manĝon kun lia disĉiploj. Li lavis iliajn pedojn kaj li diris, "Ĉar mi donis al vi ekzemplon, por ke vi ankaŭ faru tion, kion mi faris al vi." Dum ili manĝis, li prenis panon, dispecigis ĝin, kaj donis al ili. Li diris, "Prenu; ĉi tio estas mia korpo." Li prenis kalikon kaj li diris, "Ĉi tio estas mia sango kiu estas elverŝata por multaj."
Ĉi tiun tagon, Judas Iskariota perfidis Jesuon. En la loko nomata Getsemaneo, Jesuo preĝis. Oni arestis kaj torturis lin. Petro malkonfesis, ke li konis lin. Ĉiuj la disĉiploj forlasis lin.

Terura tago.

Hodiaŭ estas Cindra Merkredo, la unua tago de Karesmo, kiu memorigas homojn ke ni estas mortema: "vi estas polvo kaj refariĝos polvo" diras La Eternulo al Adamo en la Geneza mito.

Ni memoras ke homaro apartenas al la tero. Homa vivo ne disiĝas de la vivo de la tero. Plue, laŭ la mito, la Eternulo kreis tutaĵojn per sia Vorto. Sed li kreis homon per siaj manoj el polvo de la tero laŭ sia bildo. Homaro ne aperis el nenio, sed estas zorgeme farita de la substanco de la universo. Haleluja! Amen!

Hodiaŭ, mi vizitis parton de la Muro de Hadriano, tre bela loko nomita Steel Rigg. La Romia Imperio konstruis la muron por defendi la imperio kontraŭ la Piktaj Triboj kiuj loĝis en la nuna Skotlando. Kompreneble, la loko estas nun kaj bela kaj interesa sed mi pensas ke en la antikvaj tempoj la vivo estis brutala kaj malagrabla. Ordinaraj popoloj ne profitis per la muro, sed la imperio, la estroj. En modernaj tempoj oni ofte vidas similajn aferojn: regantoj dividas popolojn por pli bone reĝi ilin. Nia mondo bezonas malpli da muroj kaj pli da pontoj.
Petro eniras hotelo. Tie, apud la akceptejo, li vidas dormanta hundo. "Ĉu via hundo mordas?" li demandas al la akceptisto. "Tute ne" estas la respondo. Do, Petro iras al la akceptejo por rezervi ĉambron. Dume, la hundo vekiĝas kaj tuj mordas Petron en la kruro. "Diable!" li krias. "Vi diris ke via hundo ne mordas!"

"Tiu estas ne mia hundo," diras la akceptisto.


John Dumas blogas (angle) pri ligilo inter Teozofio kaj Esperanto.

"There was an odd overlap of the Esperanto movement and the theosophy movement, and so many early twentieth-century Esperantists were also Theosophists. The Theosophist advertised from time to time in Esperanto journals, and the Esperantists advertised from time to time in theosophy journals. Various Theosophic works were published in Esperanto, and Theosophic groups would have lectures on Esperanto."

Mi ne estas Teozofisto, kompreneble. Mi estas Metodista pastoro! Do, mi miris: ĉu povus esti ligilo inter la internacia lingvo kaj mia eklezio?

Mi scias pri sole unu eta ero da indikaĵo. En la unua eldono de "The Esperantist" (Novembro 1903) W.T. Stead skribis
"Esperantistoj ne utiligas maloptimistojn. Al "Giganto Malespero" Esperanto estas sigelata libro. Kaj Espero, kiel sia fratinvirto Fido, antaŭvidas je la estonteco, ridas je nepoveblecoj kaj diras "Ĝi devas fari." (Esperantists have no use for pessimists. To Giant Despair Esperanto is a sealed book. And Hope, like its sister grace Faith, looks to the future, laughs at impossibilities and says "It shall be done.")

Fakte, ĉi tiuj vortoj estas citaĵo el himno per Charles Wesley, kufondinto de la metodista movado. Jen:
Faith, mighty faith, the promise sees,
And looks to that alone;
Laughs at impossibilities,
And cries, “It shall be done!”

Mi demandu: ĉu iu scias, kiom da Esperantistoj dum la unuaj tagoj de la lingvo estis ankaŭ Metodistoj?
learn.esperanto.com
Pages: 1 2 3 »